Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

En dag ledigt....

Av julibarn89 - 6 augusti 2013 21:31

Idag har jag haft en DAG ledigt ifrån allt som har med jobb att göra. Har ärligt inte gjort ett skit idag. Jag har mest förflyttat mig mellan soffan, kylskåpet och sängen. Det mesta av tiden idag har jag i stort sett sovit bort. Känns som om jag har gått i nån konstig dimma idag. Men tog mig i kragen och drack lite kaffe och surra bort en stund. Har även tvättat klädseln till mina köksstolar. Så det intressanta blir att få tillbaka klädseln, men det blir nog bra.

Imorgon ska jag efter jobbet iväg och titta på en bil till mig. Min första egna bil. Känns spännande! Och behövligt, är ganska le på att behöva låna nån annans bil hela tiden....

Igårkväll efter att mitt arbetspass var slut så hade B fixat en lite finare middag med ett glas vin. Ibland har vi det för jävligt bra...

Saknar mitt lillahjärta så mycket! Men jobbar flera dagar i sträck nu så lär ju vara sysselsatt på jobbet.

Jag har en massa att fundera på just nu. Döden. Familjen. Sjukdommar.

Jag kanske får ett bra tillfälle att prata med dig imorgon? Jag tror inte du har den minsta aning OM hur oroliga du har gjort oss runt omkring dig. Vi ser rakt igenom dig, DU har inte mått bra på VÄLDIGT länge nu. Och det gör mig så ONT att se att du mår som du gör. Men att få ett vettigt svar ifrån dig är ungefär lika stor chans som att grisar kan flyga. Men det känns som om du döljer nått för oss som du inte vill/kan berätta. Men snälla berätta för oss! Jag får en klump i magen när jag ser dig, en klump av att något inte står rätt till.

Jag har tänkt ganska mycket på döden just nu. Jag tänker på dig min kära Kusin F och undrar varför? Men förhoppningsvis så har du det bättre där du är nu. Men vi är många som saknar dig.

Jag tänker på döden när jag ser ks gammelfarmor, hon och jag har pratat en del om döden nu. Jag tycker det är fruktansvärt att veta att man ska dö, frågan är bara när? Och varför skulle just HON drabbas av cancer? Hon som aldrig gjort en fluga illa. Hon är en av dem snällaste människor jag någonsin har träffat.

Jag tänker på min egen död, vem skulle se efter mitt barn om jag skulle dö i förtid? vad skulle hända med honom?


 
 
Ingen bild

Mamsen

7 augusti 2013 19:57

Ja du vi kan ju bara finnas tllhanda. O sen är ju inte valet vårt om man inte vill öppna sig. Men som sagt verderbörande vet att vi finns runt den.
Och om dina tankar om det skulle hända dig nåt så kommer vi alla andra ta ta hand om K. Du får absolut inte tvivla på det.......Oavsett ad som än händer. Och vi är många som inte kommer tillåta att K far illa i så fall, om det skulle hända dig nåt. GLÖM ALDRIG DET!!!!
Vi älskar dig o K

 
Ingen bild

L

12 augusti 2013 21:24

Det är naturligt att tänka på döden, särskilt under de omständigheter som är runt dig/er just nu. Jag förstår dig och varför du gör det.

Och ja, visst är hon helt underbar! Det är inte rättvist att hon skulle behöva få det här beskedet, att hon som levt ett så långt liv och trots alla sina motgångar som hon ofta berättat om ändå alltid har ett leende på läpparna och ett positivt synsätt vad gäller allt här i livet. Men livet är nyckfullt och vi måste göra det bästa utav det -precis som hon alltid har gjort :) Precis som hon lärt dig och mig och många fler. Hälsa henne så gott ifrån mig nästa gång du träffar henne!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julibarn89 - 31 oktober 2013 08:44

Nu har jag funderat en massa över mitt liv i några dagar nu. Och jag vet vad jag vill göra av mitt liv. Bland annat så är det helt sjukt att jag står och lägger ut ungefär 6000 kr i månaden på mitt boende. Pengar som jag aldrig ser nån nytta av. Så n...

Av julibarn89 - 9 oktober 2013 08:27

Var ett tag sen jag var här inne och skrev. Har ju hänt en del sen sist. Både tråkiga, jobbiga och roliga saker. Det är iallafall inget mellan mig och B längre. Det funkade inte mellan han och K men sånt händer. Men känner mig fatiskt inte ledsen ö...

Av julibarn89 - 20 augusti 2013 16:39

Lillis öronläkare ringde mig idag angående en remiss om önskemål om en ADHDutredning. Vi pratade på och vi har ju funderat ETT tag nu sen hon föreslog det, men nu är den skickad. Ibland behöver man få fundera ett tag för att sen fatta beslut. Men all...

Av julibarn89 - 13 augusti 2013 14:12

Jag hade en efterlängtat ledig dag igår. var skönt med lite må bra tid "hemma" på byn igen. Ja "hemma" kommer alltid att vara där jag växt upp. Idag när jag kom hem ifrån jobbet så hade hjärtat storstädat lägenheten! Sånt är trevligt att komma hem ti...

Av julibarn89 - 4 augusti 2013 22:28

Ikväll tror jag med all säkerhet att jag har gjort en god gärning för en människa det är mycket SVÅRT att inte tycka om. Hon har fått en tråkig diagnos för ett tag sen. Ikväll på jobbet valde jag medvetet att åka till henne tidigare för att just kunn...

Ovido - Quiz & Flashcards