Alla inlägg under maj 2013

Av julibarn89 - 28 maj 2013 22:10

Har spenderat några dagar nere hos hjärtat typ någonstans i Ingenting, även om jag har jobbat några nätter däremellan så har det varit jävligt skönt att just vara där mitt ute i ingenting. Har inte haft några måsten utan bara varit. Jag har väl mest spenderat dagarna med att göra just ingenting. Jo förutom att ha legat i solen och läst. Ibland är det väldigt viktigt att komma bort från allt och bara vara.

Hade det väldigt trevligt i Fredags med ett miniknytis med den bästa L och hennes fina dotter C. Mycket trevligt!

I går avslutade vi helgen med att V och M och deras hundar komförbi på kvällen och drack kaffe å åt glass.

Ikväll har vi mest varit till folk och fikat. :)

Imorgon blir det jobb för hela slanten och sen åka till stan och hämta mamma vid tåget och passa på att storhandla.

Av julibarn89 - 22 maj 2013 21:59

Jag börjar att sakta med säkert komma mer överens med min nya mobil, men ärligt så vill jag hellre ha tillbaka min gamla mobil med alla filmer på Lilleman sen han var jätte liten. Men är inget att göra åt, får helt enkelt ta och filma han med den nya mobilen. =)

Jag känner mig ganska sliten i kroppen just nu efter att ha jobbat 6 dagar i sträck. Men antar att det beror på att man är ovan att jobba så många dagar i rad? Men jag ska inte klaga utan snarligen ge mig mer arbetspass!

Ska jobba 2 nätter nu i helgen också men det går nog bra.

På fredag ska jag ÄNTLIGEN träffa C och L igen vi ska grilla lite det ska bli så roligt. Känns som det var en evigehet sen vi sågs. Fast Ls dotter träffade jag ju häromdagen då hon och en till tjej var här uppe och hälsade på en stund!


Hoppas att mamma får det trevligt i Sthlm & Eskilstuna till veckan det är hon verkligen värd iallafall.


Ikväll vart det en annorlunda jobbkväll, det slutade med att jag fick en massa långa fina gula tulpaner av en "mambo" som tyckte att jag skulle HA dem. Jag tackar och är trevlig och ska precis åka därifrån då kommer det lite fint " men du kanske föredrar röda? Vänta lite ska jag plocka lite röda till dig också."

Tack så mycket.

Men ärligt så räcker det med den gula, kan ärligt säga att jag inte riktigt visste hur jag skulle kunna komma därifrån på ett bra sätt.....

Men hans "tanke" var ju snäll. Och det är ju alltid trevligt att få blommor iallafall mer av vissa personer.

Av julibarn89 - 17 maj 2013 12:30

Sommarvärmen är här, så kanske det blir en bra sommar ändå. Men just nu kan jag inte riktigt njuta av denna sommarvärme, har varit jätte förkyld dem senaste dagarna, denna förkylning kommer ju perfekt med värmen må jag säga.  Har haft tre sömnlösa nätter nu på grund av en riktig tjurig hosta som inte vill ge med sig. och är det inte hostan så har febern avlöst hostan envist i tid och otid. Men det är väl så att man helt enkelt bara får bita ihop och se glad ut.  Har insett att jag är i stort behov av att beställa sommarkläder, har typ inget att ha på mig men det är ett annat bekymmer.

Ordningen är återställd för mitt älskade hjärta är hemma igen!

Och det fungerar än så länge bra med hans hörapparater. På tisdag kommer hörselpedagogen på förskolan. Skönt att man liksom kan turas om att åka så man slipper åka in ändå till stan.  Det är även tur att mormor köpt pyjamaser som passar in på temat på dagisavslutningen nästa vecka, PIRATER! Och jag kan slå vad om att hela parken kommer fyllas av supersöta pirater den kvällen!

Mamma ska komma hit och vara med busfröet eftersom jag som vanligt åkt på en jobbarhelg. Men man måste ju ju jobba också för att få allt att gå runt här hemma, räkningarna betalas ju liksom inte av sig själv.

Så jag är såna här tillfällen väldigt glad över att ha mina nära och kära i närheten som alltid ställer upp för mig med typ barnpassning! Ni är ju som guld värda.

Nu vaknade mitt hjärta så nu ska vi klä på oss och gå ut i det vackra vädret.

Av julibarn89 - 11 maj 2013 20:25

Det sägs att det blir bättre med tiden. Och det ska man väl ändå tro? Optimister som vi alla är. K har fått hörapparater i bägge öronen nu. Och jag märker redan nu EN stor skillnad. En skillnad på att jag har liten kille här hemma som är lite lugnare och tystare.... Skönt på sätt och vis. Kan bara medela att det var nog detta sista läkarbesöket som behövdes för att hans pappa skulle FATTA att det är så här det ligger till. Jag hade förväntat mig en massa bråk angående hörapparaterna från hans sida. Istället så vart han helt tyst. Så man kan ju hoppas att det gick in i han att det är så här våran verklighet ser ut just nu...

Det spelar egentligen INGEN roll att K har en funktionnedsättning, han är och kommer alltid vara lika älskad för det! Han kommer alltid att betyda massor för folk som står honom nära. Ett liv utan K skulle vara väldigt jobbigt. 

Man får helt enkelt anpassa sig mer tills han nivå.

Men som sagt det kan bara bli bättre.


Idag har vi grillat mellan regn och strålande solsken samt ätit glass och kaffe på uteverandan hos fina B. Imorgon står det en halvjobbdag på schemat. Hoppas på mer jobb över hela sommaren. Är inte riktigt nöjd över hur det ser ut just nu, men ska kolla med chefen och höra vad hon säger. Det skadar aldrig att fråga.

Av julibarn89 - 5 maj 2013 19:11

Jag måste helt klart ha den bästa mamma som finns, hon kom för någon dag sedan med en jätte fin blommbukett med en massa fina blommor till mig. Det muntrade verkligen upp i den så kallade bittra verkligheten. Tänk att mitt i allt som är jobbigt så blir man glad av en sån enkel sak som blommor. Blommor uppskttas iallafall hos mig!

Hade även turen att få jobba två nätter nu i helgen. Så K har varit med mormor i två dygn. Tur att min familj bor nära så det brukar alltid ordna sig med barnvakt! Ni är helt enkelt guld värda i mina ögon.

Vackra B kom hit idag och vi spenderade lite över två timmar ute med K. B och K har lekt som sjutton. B fick även den fina iden att lite saft och pizzabullar utomhus. Det uppskattades av både mig och lilleman. k verkar ty sig till B, det känns tryggt att veta att dem tycker om varandra.

ikväll ska jag bara mysa ner mig framför tven och äta kladdkaka med chokladsås och en hemmagjord gegga som älskade B gjorde innan han for hem. *MUMS*


Av julibarn89 - 1 maj 2013 21:30

Imorgon är det åter dags för yttligare ett läkarbesök för mitt lilla hjärtegryn. Ett läkarbesök som jag vet exakt i förväg hur det kommer att sluta. Jag kommer vara måttligt irriterad på en viss person för att han kommer ha sina åsikter som ingen annan vill höra. Det kommer inte bli nån utredning på hans mag och tarm för det är ju bara onödigt. Ibland känner jag mig bara väldigt ensam OM allt som har med vårat älskade barn att göra. Men detta läkarbesök kommer bli lindrigt gemfört med det som kommer till veckan. Till veckan ska vi in och prova ut hörapparaterna och ärligt så vet jag vad du tycker, men dem sätter fortfarande INTE in hörapparater för att dem tycker det är roligt utan av en andledning du har svårt att förstå. Och jag skiter ärligt i att du kommer bli flyförbannad över att en viss person kommer att vara med. Men ärligt jag orkar inte tjaffsa med dig ensam längre. Och du kanske håller dig i skinnet om denna person i fråga är med. Eller så lär du få din idiot till vilja igenom = att mitt älskade barn inte kommer få den hjälp han behöver, utan helt enkelt får lida för att du är så präktig...................


Idag efter jobbet gjorde jag ett ryck här hemma med att tvätta fyra maskiner med tvätt, tyckte jag nyss tvätta en halv dag men ändå så hade jag en massa tvätt. Tvätt verkar det finnas en massa av hela tiden samma sak med dammet här hemma, tror det förökar sig på nått mystiskt sett när jag sover......

Ikväll ska jag iallafall njuta av känslan av en renbäddad säng. Finns nog inget som är så mycket som vardagslyx som det i dagsläget.....

Ovido - Quiz & Flashcards