Alla inlägg under februari 2013

Av julibarn89 - 25 februari 2013 19:34

K har varit sjuk sen  i Torsdags så denna helgen har han varit hos hans älskade mormor. K har haft hög feber, pinkat dåligt, ätit dåligt och druckit dåligt. Och varit allmänt grining. Men denna helg har vi fixat iallafall. Ks mormor är GULD värld som har suttit barnvakt hela helgen eftersom jag har jobbat natt Torsdag, Lördag, Söndag.

Ska även iväg inatt och jobba, men inatt är jag på hemmaplan. Ibland känns det skönt att vara på hemmaplan och jobba. 

Har även hunnit att träffa B en sväng. Åkte dit igår efter att jag slutat och sov. Kände mig väldigt osocial men han ville jag skulle komma dit. Och det är ju alltid trevligt att få ses ett tag iallafall även om det blir bara korta stunder ibland. 

Vi får väl se hur mycket och vart man kommer jobba i sommar, men ska nog se till att även ha tid för familj och vänner i sommar även om jag behöver jobba. 

Man måste ju ändå ha tid för dem man bryr sig om och älskar! 

På Fredag åker jag till älskade B och vi ska äta god mat, kanske ett glas vin till maten och bara mysa. Har även bestämt med B att Findus ska följa med. Så vi får väl se om vi lyckas undvika kattslagsmål mellan dem två katter han redan har och Findus..

 

Av julibarn89 - 17 februari 2013 18:03

I Torsdags var det alla hjärtans dag. Jag firade den med att få alla hjärtans dagkort i brevlådan av älskade mamma till både mig och K och jätte fina tulpander av Mormor min. Men alla hjärtans dag firandet med B tog vi i Fredags efter att han kommit ifrån Svall och ryggis. 

Måste ju erkänna att jag har haft en helt underbart mysig hleg med B. Han överaskade mig rätt rejält med att komma tidigare än vad som var beräknat. Och han hade köpt en stor rör ros, chokladask, ett jätte fint halsband som han hade hängt över sosen, jordgubbar och Champange till mig. Jag har nog hittat den perfekta killen i livet just nu, En RIKTIG ROMANTIKER!  Och dessutom gjorde han världens godaste chokladmouse åt oss tills på lördagkväll.

Så denna helg har vi bara tagit det lugnt och bara myst hela helgen.  Hoppas vi hinner ses något mer innan första helgen i Mars, då kommer några av hans vänner från en annan stad så det ska bli intressant att träffa dem.

Inatt ska jag iväg och jobba så älskade mamma är kattvakt inatt.


Just nu känner jag mig bara extremt glad och lycklig! Som sagt detta kommer bli ett för jävligt bra år för mig och min son + alla andra i min närhet!


Av julibarn89 - 13 februari 2013 18:58

Det har inte hänt så speciellt mycket sen sist.

Saknar att umgås med B. Han är nere på behandlingen av sin onda rygg. Hoppas att han blir bättre och att han slipper värken.

Har varit riktigt skönt väder denna vecka så har blivit några promenader.

Mitt lilla hjärtegryn K har varit här hela veckan, vissa kvällar har varit tuff, en övertrött 2 åring är inte alltid det lättaste att ha att göra med. Men dem senaste 2 dagarna har jag LYCKAS motstå frestelsen att ge han en tutte bara för att han vill ha en. Jag har tagit fajten om tutten, att den har man bara när man sover! Visst det har varit mycket skrik och grin men nu börjar det ge resultat.

K har även fått träffat B och det har gått jätte bra! 

I är här och ska sova inatt, och passa K imorgon när jag ska iväg på ett möte. Tur att I alltid ställer upp på mig Tack älskade I!!!

På Fredag kommer äntligen B hit igen, och som jag har längtat efter han. Så i helgen ska vi äta god mat och bara mysa! Fick ett sms av B förut i veckan där det stod "Du är mig varm om hjärtat" 

Tänk att man kan bli så sjukt glad bara av ett sådant sms? 

C har också varit här igår och höll mig sällskap och passade på att låna min tvättmaskin.  Är alltid trevligt med sällskap en stund.

Imorgon är det alla hjärtans dag. Men jag tänker ha kärleksmys på Fredag istället med B! 


Av julibarn89 - 7 februari 2013 15:45

Jag gillar mitt nya liv så mycket! Har varit hemma hos B sen igår och som vanligt så skämmer han bort mig med riktig god mat! Har haft sån himla tur som träffat han å det är tack vara C och J....  Så utan dem så hade jag nog inte mått så bra nu.

Ska följa med B till läkaren imorgon några mil härifrån, så I ska hämta K på dagis. Sen ska B följa med mig hem och träffa K för första gången, och äta middag som I har fixat.  Tyckte allt var så mycket smidigare när jag träffade xet då var K bara 6 månader, men nu är han över 2 år. Känns som man måste planera lite mer hur man ska låta dem träffas på rätt sett.

För det börjar kännas som seriöst mellan mig och B. Satt och pratade länge om detta igår. Men bara man tar det på Ks egna nivå och att det är han som  får bestämma takten så blir nog detta bra.

B ska iväg på "läger" för ryggen nu den 12, så får verkligen hoppas att han får till ryggen.  Men tills  B kommer hem så kommer det ligga något i brevlådan och vänta på han. Jag kan ju inte missa den 14 Feb (ALLA HJÄRTANS DAG) bara för att han inte är hemma, men han får ju något att läsa sen när han kommit hem.

2013 har bara börjat men det känns verkligen som om 2013 kommer bli helt grymt bra!  Jag har hittat en lugn, kramgo kille som är jätte duktig på att laga mat, Min älskade K fyller tre ÅR!

Och jag har även hört ryktas att det kommer bli en grymt skön varm sommar iår!




Av julibarn89 - 4 februari 2013 21:12

Ibland känns det som det är betydligt lättare att bara få skriva av sig när livet känns lite upp och ner., istället för att behöva prata om det med allt och alla. Eftersom jag separerade ifrån min dåvarande pojkvän i Dec så vart  ju inte julen som jag hade planerat. Men jag ångrar ingenting i dagens läge. Och vist det har kommit stunder då jag bara velat gråta över hur allt bara kunde bli så här, Men såna stunder så får min familj och mina vänner mig att känna mig stark som sten!  Denna tid från den jobbiga seperationen fram tills nu har inte varit helt enkelt. Har varit mycket straka känslor ifrån alla håll.  MEN jag  kan iallafall stå över att det var detta jag valde, ett liv utan dig = ett liv för mig som jag kan känna mig glad och leva fullt ut istället för att behöva gå runt och må skit. Ångrar bara att jag inte följde min magkänsla och gjorde detta val före du tröck ner mig på botten helt.  Och jag har  inte bara mig själv att tänka på. Jag har även en helt underbar son att tänka på! och mår inte jag bra så mår inte han heller bra!

Inte nog med att seperationen var jobbig, så visade även denna tid vilka som verkligen är ens vänner och det är jag jävligt tacksam för. Jag behöver inte personer som är jävligt falska i mitt liv. Och dem vänner som har gått igenom allt detta jobbiga med mig, dem kommer alltid finnas där för mig. Jag vet att jag kan ringa ovasett vad klockan är på dygnet! Tycker synd om personer som inte har "riktiga" vänner!


Däremot i dagens läge just här och nu så känner jag mig  glad och jag mår hur bra som helst! Jag har fina vänner som gör mig glad, och min familj kommer alltid att ställa upp för mig.

men hur som helst så har det ju faktiskt hänt lite saker som gör att jag kan inte sluta le. 

Jag har träffat en helt otrolig underbar snäll pojke, denna pojke kan vi kalla för B. Var nere hos han i Fredags och han bjöd på en riktig date med god mat och vin. Sen vart det filmmys. På Lördagmorgon vaknade jag av lukten av nykokt kaffe. Klev upp och han hade bakat bröd, stekt bacon, gjort äggröra med mera. Jag kan ju knappast klaga på denna pojke? 

I Lördags kväll så umgicks jag med C och L vi åt mat och drack vin och hade det allmänt trevligt! Utan er skulle jag nog vara ganska nerbruten!

L gick hem tidigt eftersom hon hade med sig sin dotter, men jag och C fortsatte dricka och bara vara och for sen hem till B och grabbarna grus och såg på film med dem. Kan bara säga så här att det var länge sen jag var så här full men skoj hade jag ändå tills på söndagmorgonen då baksmällan gjorde sig påmind. Men B hade varit sån gentleman att han hade ställt fram jos och alvedon åt mig.

Just nu känns det som jag inte vill ha något annat i mitt liv än min son, mamma, pappa, C, L och början på en kärleksresa ihop med B.  För nu mår jag som allra bäst!!

Jag kommer inte att skriva ut några namn eller något annat sånt här. Utan folk som känner mig, kommer känna igen sig i det jag skriver.

Tur att C lämnade sin dator här så jag kan få blogga lite. Å tur att I är så snäll så hon lånar ut bilen till mig för att jag ska kunna jobba mot att I fick låna mitt badkar! 


/JuliBarn89


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards