Alla inlägg under juni 2013

Av julibarn89 - 26 juni 2013 21:59

Jag har inte direkt brytt mig om att jag har kvar "hullet" på magen efter att K föddes. Men nu har jag tröttnat på allt snack om att jag är gravid för att jag går upp och ner nått kg då och då. Bara för att jag inte gjort nått åt mitt "hull" tidigare. Men måste folk alltid påpeka och fråga mina anhöriga om jag är gravid? Är jag verkligen så tjock? Jag kan inte hjälpa det men jag tar åt mig som fan. Och jag blir enormt ledsen. Det svider minst lika mycket att vissa inte kan låta bli att påpeka att det kanske är dags för ett syskon till för K. Säger jag att jag inte tänker skaffa fler barn så nöj er med det istället för att fortsätta på trycka genom att ja men han börjar bli stor!

Det har aldrig slagit er att jag inte vill genomgå en graviditet till? Eller att jag har haft x antal missfall? Eller att efter det sista missfallet som växte i äggledaren har gjort så att jag har bara en äggledare kvar och skulle jag skaffa barn så skulle jag bli inlagd större delen av graviditen på grund av vissa andledningar?

Det är väl ändå mitt val om jag vill att K ska ha ett syskon? Och  nej inte som det ser ut nu så kommer det inte hända! ch finns ingen andledning att jag ska behöva gå igenom varför med er som promt proppsar på det. Det angår inte er utan nöj er med ett nej inga syskon i sikte.

Så tack vare er så sitter jag här och har en sån jävla ånges över hur jag ser ut. Så tack för att ni får mig att må uselt och känna att jag inte duger som jag är. Så tack vare att ni måste snacka om sånt ni inte vet något OM  så har jag gått ner 7 kg just nu. Men är ni nöjd för det?

Har avbrutit mitt försök att "banta" ner mig men så fort jag äter så får jag sån jävla ångest att jag kan inte tugga maten längre. Så får vackert lov fortsätta med mina pulver. Men ni kanske blir nöjd till slut?

Och sen blir jag ännu mer irriterad på folket här som fortsätter att snacka skit om en som är världens bästa mamma bara för att hon flyttat en bit härifrån där hon fått ett fast jobb, en trygghet för både henne och hennes dotter. Är man en  dålig  förälder för det? Nej jag tycker inte det. Hon är inte ett dugg  egoistiskt för att hon vill ha en ekonomiskt trygghet för sig och sitt barn som betyder mest för henne. Fler borde göra som hon! Kämpa vidare älskade vännen!

Ovido - Quiz & Flashcards