Direktlänk till inlägg 4 augusti 2013

Är livet så enkelt som Hallon??

Av julibarn89 - 4 augusti 2013 22:28

Ikväll tror jag med all säkerhet att jag har gjort en god gärning för en människa det är mycket SVÅRT att inte tycka om. Hon har fått en tråkig diagnos för ett tag sen. Ikväll på jobbet valde jag medvetet att åka till henne tidigare för att just kunna ge henne lite extra tid. Extra tid som ALLA egentligen skulle må bra av. På väg till hennes hus såg jag ett hallonsnår. Så plockade en stor mugg med hallon till henne. och måste ju säga att hennes tårar var inte långt borta av tacksamhet. Tog mig även tiden att koka ägg till henne som jag stannade och åt med hon. Det var en nöjd tant jag lämande ikväll. Är verkligen allt så enkelt som lite nyplockade hallon? Ja för henne så lyste det upp hennes tillvaro.

Tänk om man kunde försöka ge alla man träffar lite mer tid? Men tyvär så ser ju inte verkligheten ut så.  Men har iallafall gjort många av dem äldre lite gladare ikväll genom att ha klänning på mig. Alla jag var till påpeka för mig att jag var fin och dem tyckte det var trevligt. Tänk vad lite hallon och finare kläder kan göra våra äldre glada?

 

 
 
Ingen bild

Mamsen

5 augusti 2013 21:48

Ja, jag vet vad himla lite kan glädja dessa underbara äldre som vi har förmånen att få träffa.Bara nå så enkelt som en tomteluva kan glädja dem i ett år.....
Kramar......

 
Ingen bild

L

12 augusti 2013 21:18

Fina kläder är alltid uppskattat, många äldre ser ju inga andra än oss i hemtjänsten under dagarna, månaderna och åren som går. Uppklätt ska det vara -särskilt vid högtiderna! :)

 
Ingen bild

L

12 augusti 2013 21:18

...och ännu bättre -klä upp dem! Varje högtid, ibland någon veckodag. Det förgyller vardagen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julibarn89 - 31 oktober 2013 08:44

Nu har jag funderat en massa över mitt liv i några dagar nu. Och jag vet vad jag vill göra av mitt liv. Bland annat så är det helt sjukt att jag står och lägger ut ungefär 6000 kr i månaden på mitt boende. Pengar som jag aldrig ser nån nytta av. Så n...

Av julibarn89 - 9 oktober 2013 08:27

Var ett tag sen jag var här inne och skrev. Har ju hänt en del sen sist. Både tråkiga, jobbiga och roliga saker. Det är iallafall inget mellan mig och B längre. Det funkade inte mellan han och K men sånt händer. Men känner mig fatiskt inte ledsen ö...

Av julibarn89 - 20 augusti 2013 16:39

Lillis öronläkare ringde mig idag angående en remiss om önskemål om en ADHDutredning. Vi pratade på och vi har ju funderat ETT tag nu sen hon föreslog det, men nu är den skickad. Ibland behöver man få fundera ett tag för att sen fatta beslut. Men all...

Av julibarn89 - 13 augusti 2013 14:12

Jag hade en efterlängtat ledig dag igår. var skönt med lite må bra tid "hemma" på byn igen. Ja "hemma" kommer alltid att vara där jag växt upp. Idag när jag kom hem ifrån jobbet så hade hjärtat storstädat lägenheten! Sånt är trevligt att komma hem ti...

Av julibarn89 - 6 augusti 2013 21:31

Idag har jag haft en DAG ledigt ifrån allt som har med jobb att göra. Har ärligt inte gjort ett skit idag. Jag har mest förflyttat mig mellan soffan, kylskåpet och sängen. Det mesta av tiden idag har jag i stort sett sovit bort. Känns som om jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards