Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Det är som att dem känner på sig...

Av julibarn89 - 30 juli 2013 20:12

ibland känns det som om dem små känner på sig att man är stressad till tusenDetta fick jag fint erfara för nån dag sen när jag skulle börja jobba klockan 07:00 och vaknade 10 i. Min son hade absolut INGEN som helst lust att vara medgörlig varken med kläder, hörapparater eller dagis. Han hade då verkligen inga som helst planer på att gå på dagis. Men kom iallafall in på jobbet dryga tjugo minuter för sent trots småbarn. Men det är som att dem känner på sig att NU ska jag sätta tjursidan till riktigt för nu är mamma stressad till max.... Är iallafall JÄVLIGT skönt att det inte bara är jag som har reagerat på hur dem har gjort på dagis här i sommar. Träffade på en av min sons favorit (ordinarie) som sa att hon hade valt själv att bryta sin semester för att hon tyckte det skulle FINNAS ordinarie personal för barnens skull. Så tack du för att du bröt din semester så att dem slapp ha bara vikarier i tre veckor även om det vart en HEL vecka med bara vikarier.

 

Denna månad känns det som om jag har bott mer eller mindre på jobbet, har på nått sett lyckas få till 154 timmar och då har jag inte räknat med nätterna på annan ort, utan endast här på hemmaplan. Känns väl bra när lönen kommer, Men just nu känns det i min kropp. Jag har nå djävulskt ont i ryggen, trött, ingen energi eller matlust med mera. Och veckan som har varit och den kommande ska jag spendera x antal timmar på jobbet pågrund av personalkris... Just nu längtar jag oerhört mycket efter lite OMPYSSLING av min älskade mamma.....

 

Jag blir så trött på att jämt få höra av dig: Vi snackar om det när vi ses.     Inte snackar vi om saker när vi ses? Ibland får jag känslan av att du tycker det är jobbigt att vara hemma hos mig. Är det fel på mig? Eller är det för att min son är extrem morgonpigg? Jag blir ledsen när vi behöver prata och du vill inte. Detta har vi diskuterat en gång förut, kommer du ihåg vad du sa då??? Och sen tycker jag att du har själv valt att spendera ditt liv med mig varför kan du då inte bjuda till lite mer angående min son? Vi har ända träffats sen nyår....

 
 
Ingen bild

Mamsen

30 juli 2013 20:35

Det är mer än bedrövligt hur dem har gjort med semestrarna på dagis. Får inte vara så. Vilken stjärna till personal som valt att avbryta sin semester för barnens skull.
Kommer i morn o pysslar om dig, hjärtat.

julibarn89

30 juli 2013 20:44

Ja en guldstjärna borde hon FÅ!

 
Ingen bild

L

30 juli 2013 22:54

Om han inte vill/klarar av den enkla biten att föra en dialog med sin flickvän kanske det inte är rätt. Om han inte ens försöker utan istället bara sopar undan problemet och skjuter det framför sig. Frågan är -vill du? Och om du vill -kämpa hårt för att lösa det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av julibarn89 - 31 oktober 2013 08:44

Nu har jag funderat en massa över mitt liv i några dagar nu. Och jag vet vad jag vill göra av mitt liv. Bland annat så är det helt sjukt att jag står och lägger ut ungefär 6000 kr i månaden på mitt boende. Pengar som jag aldrig ser nån nytta av. Så n...

Av julibarn89 - 9 oktober 2013 08:27

Var ett tag sen jag var här inne och skrev. Har ju hänt en del sen sist. Både tråkiga, jobbiga och roliga saker. Det är iallafall inget mellan mig och B längre. Det funkade inte mellan han och K men sånt händer. Men känner mig fatiskt inte ledsen ö...

Av julibarn89 - 20 augusti 2013 16:39

Lillis öronläkare ringde mig idag angående en remiss om önskemål om en ADHDutredning. Vi pratade på och vi har ju funderat ETT tag nu sen hon föreslog det, men nu är den skickad. Ibland behöver man få fundera ett tag för att sen fatta beslut. Men all...

Av julibarn89 - 13 augusti 2013 14:12

Jag hade en efterlängtat ledig dag igår. var skönt med lite må bra tid "hemma" på byn igen. Ja "hemma" kommer alltid att vara där jag växt upp. Idag när jag kom hem ifrån jobbet så hade hjärtat storstädat lägenheten! Sånt är trevligt att komma hem ti...

Av julibarn89 - 6 augusti 2013 21:31

Idag har jag haft en DAG ledigt ifrån allt som har med jobb att göra. Har ärligt inte gjort ett skit idag. Jag har mest förflyttat mig mellan soffan, kylskåpet och sängen. Det mesta av tiden idag har jag i stort sett sovit bort. Känns som om jag har ...

Ovido - Quiz & Flashcards