Alla inlägg under april 2013

Av julibarn89 - 27 april 2013 14:18

Jag blir bara så sjukt jävla trött och le på en viss person. jag blir EXTREMT trött på att DU aldrig är där när det verkligen gäller. Du har liksom missat TVÅ rejäla sövningar på din son, VART har du varit då för honom? Jag blir jävligt trött på att du ALDRIG är där på alla läkarbesök jag måste gå igenom utan dig! och dom få gånger du har varit med så har du bara klagat på en massa som att ne men det är inge fel på hans mage medmera. När fan ska du vakna upp och inse att vårt barn inte är som alla andra?

När ska du vakna upp och inse och aceptera att så här är det! Är ju knappast så dem sätter in hörapparater utan andledning!!!!!!

Jag blir bara så grymt jävla besviken på dig!!!!!

Av julibarn89 - 25 april 2013 21:43

K har haft en ganska så "mammig" dag idag. Men efter mycket gråt ifrån hans sida så sover han nu gott i sin säng. Och jag har bäddat ner mig i soffan och har invigt den jätte fina ljuslyktan  med brunkullan blommor på som jag och mamma hittade på ett loppisbord för 10kr st. Är väldigt nöjd över det loppisfyndet.

Fina C har varit hit på en kopp te och lite mat idag. Alltid trevligt när hon kommer på besök. Och framförallt är det alltid skönt att få surra bort en stund.

B har haft väldigt ont i ryggen idag, önskar verkligen jag kunde göra något så att han slipper ha ont, men tyvär så funkar det inte så i det verkliga livet. Men jag tycker så sjukt synd om han. Det gör ont i mig när kärleken i mitt liv har jävligt ont.

Imorgon ska jag jobba heldag och K ska till yttligare en pappavecka. När jag har slutat jobbet ska jag och fina B gå upp på affären och handla lite. Ska bland annat köpa lite ost och kex som ska avnjutas med fina C senare under kvällen. Man måste ju få una sig lite lyx det är ju ändå trots allt fredag imorgon.

För övrigt så har jag en massa jobb inbokade så dessa dagar kommer gå på ett eller annat sätt. Känns faktiskt skönt att ha en massa jobb inbokat. Känns lite bättre att veta att ekonomin är någorlunda stabil just nu i nuläget iallafall.

Av julibarn89 - 24 april 2013 22:27

Då har det varit dags igen för en två dagars resa till våran stad, för att besöka läkaren med sonen. Igår stod det logopedbesök på menyn och det besöket gillade jag verkligen! Logopeden K träffade var jätte rar och pedagogisk och tog allt på Ks nivå. Vart även bestämt att vi ska införa stödtecken för att underlätta språket för honom. Och för att han ska kunna göra sig förstådd även för andra som inte känner honom så väl. Så TUMMEN upp för gårdagen!!

Idag hade vi en tid redan halv 8 på morgonen för narkos. Dem skulle söva honom, plocka bort polyperna i näsan, sätta nytt rör i vänster öra samt att en massa läkare skulle göra diverse undersökningar som bland annat spädbarnshörselprovet han skulle ha gjort när han var nyfödd, men som vart en stor JÄVLA miss av sjukvården.

K har varit sövd 2 gånger förut, första gången var han inte ens ett dygn. Och förra gången var när dem tog bort första omgången av polyperna och satte in rör. Så idag var det dags för sövning nr 3. Denna sövning var extremt jobbig. K kämpade verkligen för sitt liv i mitt knä och sen helt plötsligt så blev han bara alldeles tung i kroppen. Det skar i mitt mammahjärta nått så djävulskt. men måste man så måste man.

Han var sövd i starx över två timmar. Det visade sig att han är hörselskadad på båda öronen. Så nu har han fått tid för att prova hörapparterna dem har "gjutit" mallar till när han ändå var sövd. Känns bra för att JAG äntligen får rätt att han hör dåligt. även om kampen att få han att använda dessa hörapparter kommer bli lång, men vi får ta en dag i taget... Det måste bara bli bra...

Men kan inte släppa känslan av att vara jävligt arg, ledsen och frustrerad ÖVER att detta hade dem kunnat upptäcka för 2,5år sedan bara dem gjort det där jäkla spädbarnshörselprovet. men antar att det är bättre sent än aldrig. Men känner mig bara extremt besviken på sjukvården just nu. Han hade kunnat haft en så mycket bättre levnadsstandart bara detta upptäckts tidigare.....

K var helt förstörd när han vakna, trött och eländig och kräksjuk. han har typ sovit hela dagen och kvällen.

Hoppas på en bra natt ändå inatt.

Men har iallafall fått gosat med mitt favoritgudbarn och nu går det undan när han kryper fram.

Har även blivit ganska så inbokad iallafall 13 arbetspass på hemtjänsten i maj så det känns hur bra som helst!

Så lite positiva saker har det ändå kommit ur dessa två dagar.

Av julibarn89 - 23 april 2013 07:14

Det verkar vara kris på hemvården här hemma, dem ringde nyss och tyckte jag skulle jobba. Men sa som det var att jag har sjukhusbesök inbokat idag med sonen. Det måste ju verkligen vara kris eftersom dem ringer personligen annars går ju allt via bemaningen. Och jag ligger inte ens tillgänglig idag och imorgon.  Men är ju alltid trevligt att veta att man är eftertraktad.

Har jobbat mina 5 nätter nu. och nästa arbetspass blir på Lördag om inget annat dyker upp före. Måste ta mig i kragen och försöka formulera ett personligt brev och fixa till mitt cv som ser ut som hej kom och hjälp mig. Sen funderar jag på om det är värt att skriva in sig på arbetsförmedlingen och börja stämpla. jag borde ju få stämpla eftersom jag får hem såna kort när jag är inskriven på arbetsförmedlingen. Annars borde jag väl inte få dem?

Idag passar vädret mitt humör, regn och rusk.

Men ska iallafall träffa bästa Bp idag och favoritgudbarnet så dagen blir nog bra till slut ändå.


Av julibarn89 - 19 april 2013 14:05

Det stormar för fullt utomhus. Är nästan så det kryper i min kropp av obehag just för att det tar i så mycket. Är väldigt glad att jag bor i lägenhet dessa gånger när det knakar i väggarna  och taken. Är inte direkt att man vill vara ute OM man inte måste i detta höstväder. Hade tydligen åskat en hel del igår, var flera som påpekade det inatt på jobbet.....

Jag ska snart hämta hem lillhjärtat ifrån dagis, hade tänkt att bjuda han på Denniskorv och makaroner idag. Men korv går ju alltid hem hos lilleman. Sen kommer mamma ner hit och ska leka penisonatet hemmma hos mig, så jag kan jobba yttligare 3 nätter.

Funderar även på när man ska kunna passa in mitt liv med fina Ls nya liv. Så vi kan fira att hon 1 fått ny bostad 2 att hon fått fast jobb och 3 att hon snart fyller 25! Det är klart att det ska VI fira på något sätt. frågan är bara när och hur. Men det löser vi allt på något sätt. Och dessutom så kanske man kan dra ihop några fler än mig och L. 

  Skulle ha städat och plockat undan innan man ska iväg och jobba, men orken finns inte där. Har fortfarande en full tvättkorg nere i hallen som skulle behövas läggas in. Men det får man väl helt enkelt ta vid senare tillfälle.

Av julibarn89 - 18 april 2013 15:27

Det här med jobb är en konstig grej. Jag som jobbar som timvikarie har ibland nästan inget jobb alls i sikte. Och ibland så blir det så här, att man jobbar hela tiden. Just nu har jag 5nattpass irad inbokade på en och samma gång + en fyratimmars dag mitt bland alla nattpass. Hade dessa fyra timmar varit på en nattfrizon så hade jag visst kunnat jobbat det. Men valde nu imorse efter en jobbig natt att det var bättre jag fick sova eftersom jag just det ska jobba 5 nätter i sträck. Tyckte det var bättre att ta bort detta pass på just fyra timmar.  Det kommer ju som mer jobberbjudande.

Imorgon kommer mitt hjärtegryn hem. Men hinner inte träffa han så mycket. Han ska spendera denna helg med hans underbara mormor. Och sen på tisdag och Onsdag blir det en massa läkarbesök. Känns som denna vecka kommer kännas väldigt kort på dagar med älskade K.

Vilket hemskt regnväder det vart helt plötsligt, det duggar inte det VRÄKER ner. Sånt här regn brukar det väl inte vara denna tidpunkt på året?


Av julibarn89 - 9 april 2013 16:35

Älskade fina B fyllde år i Lördags, jag hade inte riktigt planerat att jag och K skulle bli där hela dagen. Men så vart det. Men vi hade det trevligt med god smörgåstårta och hans släktingar. Även fina C & J som förde ihop mig med B kom dit. K skötte sig jätte bra, och att gå på upptäcksfärd hemma hos B var väldigt spännande, man kunde bland annat hitta en på tok för storrbetshjälm med hörselkåpor som K tyckte väldigt mycket om. Eftersom JAG verkligen inte planerat att bli där så länge så hade varken jag eller K kläder för att vara ute i. Jag hade kjol och högklackat och K ingen overall. Men det löste vi så bra ändå genom att klä på K alla byxor som fanns i skötväskan = att han blev en michellingubbe, men det fyllde sin funktion, han frös inte och det vart bara dem yttersta byxorna som blev blöta. Han upptäckte  att det fanns en massa kul att även utomhus upptäcka. Han drog med mig och B över hela gården, in i alla bodar och sitta i traktorn var jätte kul. Även att stapla ved var väldigt kul.

B följde med oss hem och sov här. Han fick även natta K, tycker det är skönt att B ser vad som behöver göras och gör det och utan att man behöver be om hjälp. Han leker för fullt med K och verkar tycka om det. och K tycker om B det gör mig varm i mitt mammahjärta att det funkar så bra mellan oss alla tre.

Har även lämnat ett par kängor i Bs bil ifall man kommer dit fler gånger i väldigt olämpliga skor.

Detta dygn har varit fullt med en massa kärlek. Kärlek ifrån B och en massa kärlek av K. Blir så glad när K kommer och vill vara go och pussas och kramas hela tiden. Det värmer mig något så fruktansvärt, han fyller ju ändå tre snart. Men jag är tacksam så länge denna gosperiod varar.

Ska jobba två nätter denna vecka och en nästa vecka. Så älskade mamma kommer hit och passar K under tiden. Utan henne hade det blivit svårt att jobba nätter. Hoppas att det blir fler jobbtillfällen nu när deligeringen för hemtjänsten blir klar på Onsdag, får väl hoppas att även deligeringen för insulin blir färdig inom den närmsta tiden. Vore ju som extremt skönt att börja jobba här på hemmaplan.

Av julibarn89 - 6 april 2013 07:23

Aldrig har det funnits så mycket som jag vill som just nu. Drömmar om att kunna ha ett fast jobb, kunna flytta härifrån till en större stad. Drömmar om att ha den perfekta mannen i mitt liv. Eller bara en sån sak att kunna köpa exakt vad man känner för. Men just nu så är inget av detta verklighet utan just bara drömmar. Men drömmar är bra har jag hört. Vi får väl se hur det ser ut med jobbmöjligheter efter sommaren på denna ort där man bor. Annars blir det nog att man måste söka sig någonannanstans. Men det är något man får ta då. Men en sak är säkert att jag har en väldigt låg årsinkomst just nu. Blir inte allas mycket om man slåt ut den på varje månad, men det har ju fungerat hittills. Men däremot lär det inte funka en längre tid. Och sen är det ju alltid skönare att ha lite extra pengar.


Ovido - Quiz & Flashcards